Bericht van het bestuur

alert

Climb UP heeft besloten om alle activiteiten, dus ook de trainingen voor de jeugd, af te gelasten tot en met 6 april 2020.
Het volledige bericht van het bestuur is hier te lezen.
Mocht je nog vragen hebben, dan kun je ook altijd terecht bij je eigen trainer.

Fontainebleau Fontainebleau 21 mei t/m zondag 24 mei 2020

Hét Climb UP Clubuitje van het jaar!!!
Lees er hier alles over.

Nieuws uit de vereniging

Klimweek Ötztal juli 2019

Verslag van een klimweek met de Climb UP TOPgroep en hun ouders.

Zaterdag 20-jul-2019

Gisterenmiddag waren Marianne en Frits al gearriveerd. Lekker in het zonnetje: 30° Celsius. Vandaag om 11 uur kwam de familie Aukema met hun nieuwe Nugget en daarmee onze kampleiding. Top! Hmmm…., waar we waren ingedeeld was niet de plek waarvoor we gereserveerd hadden. Maar goed het was een mooie ruimte links achterin op het kampeerterrein.

Langzaam maar zeker arriveerden alle anderen ook terwijl het weer steeds donkerder werd. De familie Remmerswaal kon hun voortent nog net droog opzetten. Het onweer barste los, zo snel veranderde het weer. In de regen zetten de Kieboompjes hun tenten op. En gelukkig om 20:30 uur was het weer droog en zaten we in een grote kring. Marianne, Frits, Jasper, Mascha, Gijs, Joris, Tysa, Monique, Evert, Rena, Daniëlle, Wouter, Maarten, Ingrid, Roman, Zeno, Peter, Yvette, Marit, Tom, Koen, Liane, Pim, Freja, Thorsten, Eva. Joy en Harm zouden op woensdag komen.
Er is taart want Tysa is jarig, Hoera! Om 22 uur was het al donker. Gauw slapen.

Vlak voordat de slaap mij overmand is er een moment van mijmering. Wat zal deze week ons brengen? Veel klimplezier hoop ik. En ook saamhorigheid. Er gaan bijzondere gedachten door mij heen over afgelopen seizoen. Begonnen in Denemarken, samen een topweek beleven. Het trainen met de klimmers. De hulp van geëngageerde ouders. De wedstrijden. De grootte van de groep. Hoe deze jonge mensen groeien en groter worden, zich ontwikkelen. De nieuwe kleding. En vooral elkaar stimuleren en beter worden als atleet en als mens. Deze week die komt is daar een logisch gevolg van en een logisch vervolg op. Het weer zit enorm mee. Dit gaat een prachtige week worden! Ik heb er zin in…..mijn ogen vallen dicht……

Frits.

Zondag 21-jul-2019

We werden wakker van het rustgevende getingel van de regen op het tentdoek. Met een glimlach op het gezicht ontwaakten wij omdat we wisten dat het gras hun welverdiende water kreeg.
Met de verwachting dat de rotsen nat zouden zijn, zijn we uitgeweken naar de klimhal in Imst. We hebben prachtige felroze kekke armbandjes gekregen en hebben ook nog wat geklommen. Wat grappig was, was dat er zowel binnen als buiten (Imst heeft een prachtige buitenwand, red.) een dak boven ons hoofd zat tijdens het klimmen. Na een supergave klimsessie zijn we met pijn in ons hart (figuurlijk) terug naar de camping gelopen.
Gelukkig konden we onze vermoeide spieren verzachten in het zwembad dat naast de camping ligt. Hier hebben we onder andere gebowld van de glijbaan, maar ook gewoon gezwommen.
Na een vullende maaltijd zijn we begonnen aan het schrijven van ons “tastische” vakantieverhaal voor deze dag.

Tysa en Rena.

Maandag 22-jul-2019

“Nou, was wel lachen” (het was een fantastische buitenklimdag).
Iets later dan gepland zijn wij vol enthousiasme vertrokken naar de klimrotsen in Oberried. De eerste buitenklimdag van deze TOP-week was op een TOP-locatie. Veel ruimte, klimmen van af het gras, om 14 uur helemaal schaduw en zelfs een wc in de buurt.
We begonnen met de zon op de rotsen waardoor er een paar schouders zijn verbrand. In de loop van de dag nam de schaduw het over waardoor het perfect klimweer werd. Het was een mooie klimdag en we zijn voldaan (en moe, en met pijnlijke vingers) naar huis gegaan. Een paar zijn nog gaan zwemmen, anderen begonnen al met de plannen voor morgen.

De Remmertjes.

Dinsdag 23-jul-2019

Vandaag zijn de meeste TOP-groepers (met daarbij Joris en mij) best vroeg opgestaan voor ons doen (  ) zodat we nog in koele omstandigheden een klettersteig in de zon konden doen. Het was een hele mooie maar moeilijke klettersteig. Soms was het wel echt nodig om de kabel te pakken. Toen we terug naar beneden liepen, liepen we over een steenhelling waar de meesten als Superman naar beneden surften. Filmpjes waren wel nodig.
Op de camping geluncht en toen een wandeling gemaakt door een kloof met een riviertje naar Hoch Imst. Daar aangekomen kwamen we eerst alpenmuts tegen met Frits eronder. Daarna gingen we met een skiliftje nog hoger waar we gingen rodelen. Dat is een megaglijbaan met karretjes van een berg af. Nadat we een terrasje hadden benut (biertje voor de 16-jarigen) waren we aan de beurt. Het was echt vet en het ging lekker snel. De hobbels en de rondingen waren het leukst.
Nu ben ik best wel een beetje moe. Nu heb ik een lekker pasta-maaltje gegeten en ik heb een voldane dag. Nu tijd voor spelletjes en poulen.

Gijs en Joris.

Aanvullend: Roman, Zeno, Marit en Frits waren vandaag klimmen op de Götterwandl in Nassereith. Zeno en Roman hebben een paar 7b’s en een 7c gekraakt. Marit deed dapper mee. Topdagje onder een fors overhangende wand. Het bleef er lekker in de schaduw.

Woensdag 24-jul-2019

Vandaag was geen normale dag…… Vandaag gingen de tentritsen vroeg open in het mooie Imst, want we gingen iets heel bijzonders doen…. Klimmen!!
Een kwartier later dan gepland stond toch iedereen klaar voor vertrek. Bestemming Tumpen Engelswand. De rots zag er net zo mooi uit als de toppers van Climb UP en vooral Frits. In de topo zagen we een route die wel erg charmant leek….Windwalker. Het bleek een prachtige 6b van 35 meter te zijn. Dit konden we niet links laten liggen. De rots leek ons wel toe te roepen “Tom, Gijs, Freja, klim mij”, “Tom, Gijs, Freja, klim mij”, “Tom, Gijs, Freja, klim mij”, “Tom, Gijs, Freja, klim mij”, “Tom, Gijs, Freja, klim mij”….. Tom ging de uitdaging als eerste aan. Freja en Gijs bewonderden het spektakel van een afstandje, hopend dat ons 70 meter lange touw genoeg was. De route bleek supergaaf en het touw was net lang genoeg. Freja ging de uitdaging als tweede aan. Ze trok vol goede moed haar klimschoenen aan en vloog de route in. Gijs volgde en klom als laatste de mooie route.
Om een uur of half twee werden de klimmers opgehaald en naar “Area 47” gebracht. Dit was een fantastisch waterpark.

Tom en Freja.

Donderdag 25-jul-2019

In plaats van lekker rustig wakker te worden werden we onze tent uitgefikt, zo heet. Tijd om snel in te pakken en te gaan klimmen, want we gingen naar Kletterzentrum Innsbruck.
Het aanmelden ging iets minder soepel, maar toen we de klimhal binnen kwamen binnen kwamen was iedereen dat meteen alweer vergeten. De hal was namelijk “pretty impressive” en er waren allemaal bekende klimmers. Freja, Marit en Joy moesten natuurlijk meteen met klimlegende Alex Megos op de foto, een paar uur later deden Tom en Roman ze na.
Het klimmen was heel gaaf. Soms durfde niet iedereen te klimmen, omdat alle andere klimmers wel een beetje heel erg goed klommen.
Na een hele warme dag klimmen ging iedereen met bezweet hoofd nog even Innsbruck in. De een ging nog uit eten en de ander naar de camping. Maar voor nu lieve kinders, oogjes dicht en snaveltjes toe.

Marit en Joy.

Vrijdag 26-jul-2019

Tja, mijn eerste dag buiten klimmen hier in Oostenrijk is ook gelijk de laatste klimdag van deze geweldige klimweek met Climb UP Toppers.
Nog moe van de dag klimmen in het klimwalhalla van Innsbruck gisteren, gingen we deze ochtend op weg naar het klimmassief “Affenhimmel” in Starkenbach vlak bij Zams. En dan valt het toch wel weer een beetje tegen, zeker 10 minuten aanloop naar de wand, geen klimgoden om mee op de foto te gaan en geen duidelijk gekleurde grepen en voetsteuntjes. Maar al gauw was men van de schrik bekomen en werden de eerste routes afgetikt. Het was goed heet op de zuidwand en al gauw sneuvelden de eerste klimmers door blaren, warmte en vermoeidheid.
Net op het moment dat we besloten hadden om op te stappen klonk de eerste donderklap. Gelukkig, na nog een paar schoenen van Gijs die kwijt waren, waren we op tijd terug bij de auto’s. Onderweg kregen we een flinke stortbui, de modder stroomde als een waterval van de berg.
Op dit moment wordt er flink opgeruimd en klaar gemaakt voor de vertrekdag van morgen. Sommigen gaan terug naar Nederland, anderen nog verder op vakantie. Maar iedereen is het er over eens:

HIER KOMEN WE ZEKER TERUG !!

Harm.

Zaterdag 27-jul-2019

Marit…..!! Haar naam bonkte een paar zorgzame ouders nog flink in het hoofd gisteren. Marit zou vandaag alleen met de Flixbus via Genua naar Frankrijk gaan naar haar ouders om daar nog verder vakantie te vieren. Het baarde ons de nodige zorgen. Een meisje van 16 alleen op pad door Europa.
Frits had uitgezocht waar in Innsbruck de opstapplaats van de Flixbussen is. Maarten bracht haar deze ochtend oerend vroeg naar het station van Imst. Evert had gisteren al via internet het treinkaartje geregeld en Jasper zou als achtervang Marit in Innsbruck ophalen als het allemaal toch niet zou lukken.
Jeetje wat waren we blij om te horen dat in Innsbruck alles goed gegaan was, hoewel wat vertraging. En uren later volgde het bericht dat ze door een prachtig Italiaans landschap, lijkend op de droomvlucht in de Efteling, veilig in Genua was aangekomen. Na een Overstap in Genua ging het laat in de middag door de Mont Blanc Tunnel (waar ze overigens niets van mee had gekregen omdat ze lag te slapen) door naar midden Frankrijk. Om 1 uur ’s nachts kwam het app-je dat ze door haar ouders was opgewacht bij de flixbus-terminal in Grenoble. Wat een opluchting. Wat een stoere meid. Onze Marit.